fbpx

Rewolucyjne badania o odwróceniu procesu starzenia się

Badania opublikowane w czasopiśmie medycznym Public Library of Science wykazały, że trening siłowy u starszych osób (średnia wieku 70), w porównaniu z osobami ze średnią wieku 24 lat, WYKAZAŁ ODMŁODZENIE GENÓW. Profil ekspresji genów (lub genetyczny odcisk palca) u osób starszych wyraźnie zmienił się i był porównywalny z tym, który był zaobserwowany u ludzi młodszych o prawie 50 lat!! Badacze zakończyli swoje badania, mówiąc: „Możemy stwierdzić, że u zdrowych osób starszych (średnia wieku 70) dowody wskazują na utratę wartości mitochondriów mięśni oraz ich osłabienie, ale może to być częściowo odwrócone na poziomie fenotypu i zasadniczo odwrócone na poziomie transkryptomów, po sześciu miesiącach treningu z wykorzystaniem ćwiczeń siłowych z obciążeniem.”

Jest tylko jeden sprawdzony sposób, aby odwrócić starzenie…i jest to trening siłowy!

Nic innego w ludzkiej historii nie wykazało ODWRÓCENIA PROCESU STARZENIA SIĘ NA POZIOMIE MOLEKULARNYM !! Kiedy lek pod nazwą „Resveratrol” wykazał niewyraźne odwrócenie procesu starzenia się u myszy i robaków, zniknął z aptek. jako lek odmładzający – bez żadnego dowodu, że miał podobne skutki u ludzi. Teraz, po tylu latach, szukając „fontanny młodości” – badania kliniczne ogłosiły: „Patrz, oto jest – rzeczywiste potwierdzenie na odwrócenie procesu starzenia się na poziomie molekularnym”. To zdumiewające, że geny, które tak słabo funkcjonują w podeszłym wieku, mogą powrócić do normalnego poziomu funkcjonowania, poprzez trening siłowy. Mimo to niesamowitą rzeczą, która wydarzyła się po ogłoszeniu wyników powyższego badania, a które ukazało się w 2007 roku – TO CISZA! NIC! Taka wiadomość powinna być na pierwszej stronie każdej z gazet i w każdych wieczornych wiadomościach. Dlaczego tak się nie stało, jest niezrozumiałe… Być może te badania nie zgromadziły wielkiej uwagi, ponieważ ludzie są bardziej chętni, aby wziąć tabletkę, myśląc, że odwróci ona proces starzenia i „zrobi to za nas”… a tylko wyjątkowy człowiek, który usłyszałby wyniki powyższych badań, powiedziałby sobie: „Mogę zrobić coś dla siebie, poprzez własny wysiłek i własną etykę pracy, mogę to osiągnąć dla siebie!” Aby odnieść korzyści ze zwiększonej masy mięśniowej oraz siły, człowiek w każdym wieku musi być gotowy do treningu, co jest rzadkim zjawiskiem w naszym społeczeństwie.

JAK TRENOWAĆ?

Wielka piątka, którą autorzy przedstawiają i rekomendują autorzy i z którą my również się zgadzamy to:

  1. Pełny przysiad
  2. Martwy ciąg
  3. Podciąganie / Wiosłowanie
  4. Wyciskanie sztangi nad głowę
  5. Wyciskanie sztangi, leżąc na ławce poziomej

Wszystkie te ćwiczenia wykonywane powinny być z odpowiednio intensywnym obciążeniem, aby móc osiągnąć powyżej przedstawione korzyści.

Bibliografia
  1. McGuff, Doug, and John R. Little. Body by Science: A Research Based Program for Strength Training, Body Building, and Complete Fitness in 12 Minutes a Week. New York: McGraw-Hill, 2009. Print.
Rewolucyjne badania o odwróceniu procesu starzenia się
Przewiń do góry